• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
såg sedan att det var för att collector inte avslutade betalkoll som jag bad dom om utan de tog bara bort krediten ner till 10 000. Då jag hade 14 000 utnyttjat så vart de ju att jag är övertrasserad med 4000 kr. Har mailat dom idag och nu är den borta, på appen står de som 0 kr så hoppas på bättre betyg än 2.4 nästa uppdatering iaf!
Ja det blir det ju säkert. Jag tog Betalkoll på 10 k men så förstod jag att det registreras på UC så jag kontaktade dem och bad att de avslutade krediten, det kom inte ens med på UC eftersom jag aldrig utnyttjade krediten och den avslutades innan UC uppdaterades.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nate87

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
3 Maj 2017
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Hej. Kan det vara så att uppgifter registrerade på mitt kontot vid UC stämmer inte med uppgifter vid Creditsafe? Jag ansökte om studentlånet från SEB och fick veta att det finns en betalningsanmärkning registrerad på mig i UC som påverkade beslutet (vissas inte på CS). Enligt bankens konsulent, ärendet rör skulden vid Kronofogden, men jag ser saldot som är 0 på deras hemsidan och en del av mina skulder gick i konkurs sucesvit i denna året.
Om jag förstår detta korrekt, mina skulder från årsperiod 2014-17 (internetköp, smskrediter, smålån mm.) hadde varit preskiberade nu. Är det ok om jag kontaktar UC och Kronofogden angående denna anmärkning eller riskerar jag preskriptionsavbrott?

P.S. Kan man använda samma tjänster när preskription gäller? Till exempel, handla via Klarna? Skuldsaldot är tomt hos de nu.
 
Senast ändrad:

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 871
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
Ni som har stängt betalkoll? Var det månaden efter det registrerades på UC att den var borta? Ska göra det till veckan om det fortfarande funkar och den försvinner till UC uppdateringen 15e november.
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Borde den inte vara borta 15 okt då?
Jag stängde den för någon vecka, kanske 2-3v och detta fanns med på denna månads uppdatering. (Tyvärr tog collector inte bort den utan sänkte den bara till 10 000 så mitt betyg gick åt helvete) :( bättre nästa månad kanske då den är borta då :)
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 871
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
Borde den inte vara borta 15 okt då?
Jag stängde den för någon vecka, kanske 2-3v och detta fanns med på denna månads uppdatering. (Tyvärr tog collector inte bort den utan sänkte den bara till 10 000 så mitt betyg gick åt helvete) :( bättre nästa månad kanske då den är borta då :)

Usch, får hoppas det blir rätt nu då. Måste få bort dessa 50.000 i skuldsättningsgrad samt 50.000 i i krediter från min uc.

Ringde du dom först och avslutade eller skickade du ett mail till collector betalkoll?
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Usch, får hoppas det blir rätt nu då. Måste få bort dessa 50.000 i skuldsättningsgrad samt 50.000 i i krediter från min uc.

Ringde du dom först och avslutade eller skickade du ett mail till collector betalkoll?
Jag skickade ett Mail, men var tydlig med att hela krediten ska bort!! Inte bara sänkas :)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Hej! någon som kan förklara skillnaden mellan UC score och Kreddy score?
Min senaste UC visade 9% risk (1 vecka sedan) och laddade ner Kreddy idag och där var score 18.8..
Tack på förhand!
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Vad visar din uc idag då, den borde ju också vara på 18.8%
Minuc.se är ju gratis att se sitt betyg.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Tack, såg det nu. Förstår inte hur det gick från 9 till 18,8. Bara pga en FF från min bank?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp